3.31.2016

Marcowe spotkania mamusiek czyli Kaśku się dokształca :)

Kończy się marzec ( jak to szybko zleciało) a z nim kolejny miesiąc mojego oczekiwania na dzidziusia :) Nie pisałam o tym wcześniej ale dziś mogę się pochwalić. Będę znów mamą :) Oczywiście z wyprawką jestem w lesie, ale ja zawsze mam czas:) Dobrze, że po starszym synku wszystko zostawiłam, także poddam to lekkiemu odświeżeniu oraz dokupię niezbędną chemię i środki apteczne i myślę, że się do czerwca ogarnę. Czas ciąży to nie tylko czas na odpoczynek ale także na wzbogacenie swojej wiedzy lub przypomnienie sobie tego co już osiągnęliśmy przy pierwszym dzieciaczku. Powiem wam, że przez 5 lat nie tylko zmieniły się wytyczne co do sposobu karmienia niemowląt ale na rynku pojawiło się wiele fajnych możliwe, że przydatnych gadżetów. Ja korzystając z czasu wolnego wybrałam się w marcu na dwa spotkania dla kobiet w ciąży i o tym dziś ten wpis będzie.

Pierwsze spotkanie odbyło się w ramach Tygodnia Godnego Porodu organizowanego w całej Polsce przez Fundację Rodzić Po Ludzku. Spotkań odbyło się wiele w różnych miastach. Ja wybrałam się 12 marca do Katowickiego  Centrum Onkologii, gdzie zamierzam urodzić drugie dziecko ( rodziłam tam też pierwsze i znam już teren). Spotkanie dotyczyło głownie tego jak przebiega poród, jakie mamy prawa w tym czasie. Położne z tego szpitala tak o tym mówiły, że ja bym mogła tam się rozłożyć w dniu spotkania i rodzić bez obaw. Poruszany by temat planu porodu, porodu w wodzie, ze ZZO, technikami łagodzenia bólu, aromaterapii, muzykoterapii, TENS. Panie mówiły o tym, że to kobieta decyduje jak chce przeć i ogólnie super to wyglądało. Niestety ja prawdopodobne nie skorzystam z tych dobrodziejstw, bo po cc, w tym szpitalu tną drugi raz niby ze wskazań medycznych, ale ja się tak łatwo nie dam :) Oprócz pań z bloku porodowego można było przejść przyśpieszony kurs pierwszej pomocy dla noworodków i niemowląt i porozmawiać z fizjoterapeutą na temat ćwiczeń mięśni dna miednicy to tak dla tych co chcą szybciej i bez nacięcia rodzić :) Jak to na takich spotkaniach wśród uczestników rozlosowane zostały nagrody rzeczowe a każda z pań dostała masę ulotek i próbki kosmetyków. Spotkanie trwało 2,5 godziny i naprawdę można było się dużo ciekawych rzeczy dowiedzieć. za rok pewnie będzie kolejna edycja. Ja polecam. Nie mam zdjęć z tego spotkania, ale są pożyczone ze strony Miś Kuleczka, który był jednym z głównych sponsorów imprezy.


Tutaj moje zdobycze z warsztatów


Drugie marcowe spotkanie na którym byłam odbyło się 20 marca w Hotelu Angelo w Katowicach. Było ono w ramach spotkań "Mama wie" tutaj też panie w ciąży i takie, które mają małe dzieciaczki do roku mogły posłuchać jak opiekować się dzieckiem z punktu widzenia fizjoterapeuty. Jak przewijać prawidłowo, brać na ręce, kąpać itd. Wykład prowadził Paweł Zawitkowski znany choćby z TVN. Były też prelekcje  m.in sponsorów imprezy czyli firmy Chicco, Enfamil i Diagnostyki dotyczącego bankowania krwi pępowinowej. Oczywiście sponsorów było więcej. Uczestnicy też dostali masę gadżetów, m.in butelkę i smoczek Chicco, długopisy, osłonki przeciwsłoneczne do auta i próbki kosmetyków do tego masę ulotek :) Tak jak zawsze można było wygrać nagrody ufundowane przez sponsorów. Muszę się pochwalić, że rzutem na taśmę wygrałam sesje zdjęciową :) Spotkanie naprawdę mi się podobało. Dużo sobie odświeżyłam, dużo nauczyłam. Są jeszcze spotkania w ramach cyklu Mama wie trzeba szukać w internecie informacji. Też nie mam zdjęć z tego wydarzenia ale fotki pożyczyłam z fanpaga Mama wie :)
Sponsorzy









 To wszystko w ramach prezentów od sponsorów

 Tutaj plan spotkania


I nagroda, która bardzo mnie cieszy



W najbliższym czasie są jeszcze spotkania na które się wybieram.
Spotkanie w ramach warsztatów Świadoma mama, które odbędzie się 7 kwietnia w Kielcach. Są dla kobiet w ciąży i dla matek z dziećmi do lat trzech.
Kolejne to warsztaty Planeta Dziecko ja wybieram się do Katowic, ale są też w innych miastach
Ostatnie spotkanie tuz przed porodem odbędzie się w maju na targach Expo Silesia Mamo to ja. Impreza jest też w innych miastach.
Ja zachęcam do szukania warsztatów dla kobiet w ciąży lub matek z dziećmi bo naprawdę dużo można się dowiedzieć.
Kaśku :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz