11.28.2014

AZS - atopowe zapalenie skóry

Witam wszystkich czytelników!
W tym poście chciałabym przybliżyć problem atopowego zapalenia skóry. Zapewne wiele osób spotkało się z tym problemem, bądź o nim słyszało. Ja osobiście dowiedziałam się o nim kiedy dotknęło to moje dziecko. Jest to uciążliwe zarówno jak dla dziecka tak i dla rodziców. Uporczywy świąd, nerwowość i ciągłe uważanie z alerganami - koszmar!
Jednakże przyczynami nie tylko są typowe alergeny, czyli białko, laktoza, owoce i czekolada. Moje dziecko uczulały także płyn do płukania JELP i proszek Dzidziuś. Zwykłe środki dla niemowlaków a jednak... Za radą lekarzy na początku przyczyny szukałam w żywieniu. Muszę przyznać, że po części jest uczulona na produkty żywnościowe, ale ciężko znaleźć na który konkretnie. Raz problem się nasila a raz jest spokój.
Jednym ze sposobów, aby ulżyć dziecku to natłuszczać skórę. Ja spróbowałam wielu środków, ale poprzestałam na zwykłej serii z Ziai.


Jest to seria dermatologiczna, która jest przeznaczona do walki z problemem AZS. W serię wchodzą, mi.in. Natłuszczająca emulsja do ciała, Krem kojący nawilżający i Natłuszczający olejek myjący do kąpieli i pod prysznic. Ceny są przystępne i na każdą kieszeń. Niekiedy można kupić ich w promocji lub w promocyjnych zestawach. Zaznaczę, że nie każda apteka posiada je w ofercie albo nawet nie wiedzą, że je mają i muszę sama pokazywać Pani aptekarce, gdzie je ma :) Ta kolekcja jest przeznaczona i dla dorosłych i dla dzieci, w tym i niemowlaków.



Muszę przyznać, że to świetny i skuteczny produkt. Jest to olejek, tyle że myjący, doskonale mydli się. Ma żółty kolor. Podczas mycia nie używam gąbki, aby nie podrażniać jeszcze bardziej skóry. Zazwyczaj ten olejek trafia do mnie w promocyjnym zestawie, więc nigdy nie zdarzyło mi się go kupić oddzielnie :)Jest wydajny i świetnie pachnie, tak delikatnie.



Kolejny produkt to krem kojący nawilżający. Ja go czasami zastępuję kremem regenerującym natłuszczającym, ale wolę ten pierwszy ze względu na jego lekką konsystencję. Szybko się wchłania i bardzo dobrze nawilża skórę. Po nim ustępuje świąd, co przynosi ulgę dziecku. Cena to około 13-16 zł, przy czym w tych cenach są niekiedy gratisy, więc naprawdę się opłaca. Pojemność to 50 ml, więc nie jest wydajny. Ja stosuję go dwa razy dziennie, rano i przed snem tuż po kąpieli.



Kolejny produkt to emulsja natłuszczająca, ale rzadko ją stosuję, gdyż jak dla mnie jest za słaba. Po dłuższym stosowaniu nie zdaje egzaminu, bo skóra znowu robi się sucha, dlatego wolę krem, bo jest mocniejszy. Ale może dla kogoś pasuje :)


Podsumowując, polecam te produkty, ale uprzedzam, że nie każdy środek jest odpowiedni dla każdego rodzaju skóry. Każdy musi dobrać odpowiedni produkt dla siebie. Ja swój znalazłam i zostaję przy nim :)
Mała ciekawostka na portalu Wizaż.pl trwa konkurs, w którym można wygrać zestawy tych powyżej opisanych produktów. Szczegóły w linku: http://wizaz.pl/Pielegnacja/ABC-pielegnacji/Konkurs-Ziaja-Med. Życzę powodzenia! :)

Pozdrawiam, 
Tatiana

1 komentarz: