6.17.2015

Liście boćwiny z kozim serem

Dzisiaj kulinarny post. Pokażę Wam wypróbowany przeze mnie przepis, który znalazłam w gazecie Moje smaki życia, którą można kupić w Biedronce. Wypróbowałam, spodobał się, dlatego podzielę się z Wami nim, abyście mogli zachwycić gości czymś nowym :)  


Składniki:

6-8 liści boćwiny (to zależy od wielkości liści)
ser kozi miękki 150 g
ser biały chudy ok. 60 g
śmietana 12% 2 łyżki, ja dałam troszkę więcej, aby nadzienie było bardziej delikatne
szczypiorek pół pęczka
sól i biały pieprz do smaku
kwiaty szałwii opcjonalnie, ja nie dawałam

Sposób przygotowania:

Liście boćwiny należy umyć i obciąć twardsze ogonki. Zblanszuj liście, ok 1-2 minuty, we wrzątku, aby zrobiły się miękkie i aby łatwiej było je zawinąć w roladki.
Do miseczki przełóż ser kozi i biały, śmietanę, wszystko należy rozgnieść widelcem do uzyskania jednolitej masy. Masę należy doprawić solą, białym pieprzem i ewentualnie kwiatkami szałwii. Na końcu trzeba wsypać posiekany szczypiorek i wymieszać.
Na desce rozłóż liście boćwiny. Na każdy liść nałóż warstwę serowego nadzienia i zawiń jak gołąbki. Przed podaniem należy schodzić, można je pokroić, ja tego nie robiłam, bo te roladki jednak były małe :)

Polecam, nigdy nie jadłam roladek z boćwiny, więc to było ciekawe doświadczenie. 

Tatiana


1 komentarz:

  1. Anonimowy12:21

    Mmmmmmmmmmmmm. Pyszne!!! Jadłam u Tatiany ;))))

    OdpowiedzUsuń