11.07.2015

Krem z dyni

Jesień powoli się kończy, więc i poniekąd sezon dyniowy. Ale skoro jeszcze jest, i co u niektórych trwa dłużej, warto ją używać w kuchni. Dlatego przychodzę z propozycją kremu z dyni, którą znalazłam w czasopiśmie Tesco Magazyn.

Krem z dyni

Składniki:


  • 1,5 kg dyni (ja użyłam Hokkaido) 
  • szklanka mleka 3,2%
  • szklanka bulionu warzywnego
  • 1 ząbek czosnku, jak ktoś lubi więcej czosnku może dodać, ale wtedy zupa pachnie tylko nim :)
  • gałka muszkatołowa lub curry do smaku
  • sól i pieprz
  • pestki dyni do posypania, ja użyłam mieszanki do sałaki z Biedronki
Przygotowanie:

Dynię obrać i pokroić w kostkę. Pokrojoną dynię zalać mlekiem i bulionem warzywnym. Gotować, aż dynia zmięknie.
Dodać przeciśnięty przez praskę czosnek, podgrzać a następnie zblendować.
Gotowy krem doprawić do smaku przyprawami. 
Przed podaniem kremu posypać prażonymi pestkami dyni.





Smacznego!
T.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz