2.22.2017

Po prostu oponki serowe

Oponki serowe najlepiej smakują mi w rodzinnym domu dlatego zawsze gdy je robię staram się odtworzyć ten smak. Dziś jednak postanowiłam zainspirować się przepisem klik ze strony moje wypieki.

Jutro tłusty czwartek a ja nie mam czasu na robinie faworków, więc postanowiłam wykorzystać to co zostało mi w lodówce i usmażyć oponki serowe. Robi się je szybko i niestety równie szybko znikają.

Do zrobienia około 2 półmisków będziemy potrzebowali:
  • pół kilograma półtłustego twarogu
  • 3 jajka
  • 3 łyżki śmietany 18% (ja nie miałam takiej wiec dodałam jogurt grecki)
  • 3 łyżki cukru
  • 1 łyżeczkę sody oczyszczonej
  • opakowanie cukru wanilinowego lub 16 gram własnej roboty
  • 3 szklanki mąki 
Wszystkie składniki należy umieścić w misie i wyrobić najlepiej ręcznie. Na początku najlepiej wsypać tylko 2 szklanki mąki a 1 szklanką regulować gęstość ciasta do momentu, aż nie będzie się kleić do rąk. Wykrawać kółka za pomocą szklanki i kieliszka. Smażyć na dobrze rozgrzanym tłuszczu na złoty kolor. Następnie odsączyć na ręczniku papierowym i obsypać cukrem pudrem.


Smacznego
Kaśku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz