7.31.2017

Letnie przetwory część pierwsza

Kocham lato nie tylko za długie i ciepłe dni. Kocham je też za bogactwo owoców, warzyw, przypraw i ziół z których tworzę przetwory na zimę. Moja spiżarnia w tym okresie przeżywa totalny armagedon, bo wymieniam stare na nowe i jestem szczęśliwa mogąc czuć w kuchni zapach tych wszystkich dobroci lata.

Dziś przedstawię wam mój przepis na ogórki konserwowe. U nas idą tonami i nie jako zagrycha do alkoholu a dodatek do obiadu lub na kanapki.
Przepis ten mam z Internetu, ale sprawdziłam go na moim mężu, który jest wybredny i jemu smakowały. Oczywiście jeżeli lubicie mniej lub bardziej ostre ogórki musicie sami dozować przyprawy i dodatki, które znajdą się w słoiku. Ważne są też małe, dorodne ogórki, które nie są uszkodzone.

Ogórki konserwowe wg babci Rózyczki

Składniki:
• ogórki ilość dowolna

Zalewa
• 1 szklanka octu 10%
• 5 szklanek wody
• 1 płaska łyżka soli 
• 5 czubatych łyżek cukru (można dodać więcej cukru, wg uznania)

Dodatki
• gorczyca
• ziele angielskie
• kwiat kopru z nasionami
• pieprz w ziarnach
• korzeń chrzanu
• czosnek
• liście laurowe

Opis:
Ogórki zalać bardzo zimną wodą, pozostawić na 30 min. Słoiki umyć, wyparzyć, odstawić do góry dnem. Na dno słoików ułożyć koper, kilka ziaren pieprzu, ziela angielskiego, kawałek oskrobanego korzenia chrzanu, liść laurowy, 2 łyżeczki gorczycy, po 2 pokrojone ząbki czosnku. Umyte osączone ogórki ułożyć w słoiku, zalać letnią zalewą. Pasteryzować 4 min od zagotowania, wyjąć gorące, ustawić do góry dnem, przykryć ręcznikiem, odstawić do wystygnięcia.

Kaśku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz