12.19.2016

Bombki DIY

W tym roku moje dziecko poszło do przedszkola, więc pojawiły się pewne obowiązki z tym związane :) W związku ze zbliżającym się kiermaszem Bożonarodzeniowym, który ma się odbyć, musiałam coś zrobić od siebie. Specjalnego talentu do takich zadań nie mam, więc musiałam wymyślić coś łatwego :) Dlatego postawiłam na bombki ze styropianu, z którymi można zrobić różne fajne rzeczy.
Postanowiłam wykonać proste bombki z brokatem i doklejoną kokardką, takie bombki będą pasować na każdą choinkę, szczególnie w kolorach neutralnych. I właściwie chciałam takie zrobić, tyle że ciężko mi było znaleźć takie brokaty, ponieważ każdy je kupował. Pierwszym pomysłem na przylepienie brokatu był klej Magic, który po zastygnięciu robi się przezroczysty. Jednak w trakcie pracy doszłam do wniosku, że lepszym rozwiązaniem będzie zwykły lakier do włosów. I tak też robiłam, bo było to wygodniejsze i szybsze w wykonaniu. 

Co potrzebujemy do wykonania bombki:


  • bombki styropianowe, dostępne są różne kształty i wielkości, ja wybrałam najbardziej klasyczne, czyli średniej wielkości kule;
  • lakier do włosów lub klej Magic;
  • brokat;
  • miseczka;
  • klej na gorąco;
  • wstążki, aby ozdobić bombkę.
Aby wykonać bombkę należy ją spryskać lakierem lub obsmarować klejem. Potem nad miseczką obsypujemy ją brokatem, dość obficie, aby nie było widać białych prześwitów. Na sam koniec spryskujemy lakierem, aby utwardzić brokat. Czekamy aż wyschnie. Na samej górze przyklejamy klejem na gorąco ozdobną kokardkę. I na tym koniec :)




T.

2 komentarze:

  1. Bardzo fajny pomysł ;)
    Juz moje dziecko podpatrzyło i chce takie same zrobić ;]
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) bałam się, że będzie po lakierze brokat osypywał się, ale się trzyma :)

      Usuń