12.20.2016

Świąteczne ciasto część trzecia, czyli świąteczna zebra kokosowa.

Kiedy zobaczyłam to ciasto na blogu moje wypieki.com wiedziałam,że muszę je zrobić. Wydaje się bardzo skomplikowane a tak naprawdę zrobiłam je w około 30 minut. A słodycz przełamana dżemem porzeczkowym tak mnie urzekła, że to ciasto to moje świąteczne must have. Zapraszam do "produkcji" 





Ciasto jest bez pieczenia. Będziemy potrzebować następujące składniki.

  • 3 opakowania ciemnych herbatników
  • 1300 ml śmietany kremówki schłodzonej
  • 125 g serka mascarpone schłodzonego
  • 7 łyżek cukru pudru
  • 3 łyżki likieru kokosowego, schłodzonego ja pomijam ten składnik
  • 4 łyżeczki żelatyny w proszku lub 4 listki żelatyny
  • od 0,5 do 0,7 szklanki wiórek kokosowych
  • około 450 g dżemu z czarnej porzeczki
  • do dekoracji około 12 sztuk pralinek Raffaello ja pominęłam :)

Żelatynę w proszku zalać 50 ml zimnej wody, odstawić na 10 minut do napęcznienia. Postawić na palniku i podgrzewać, mieszając, do całkowitego rozpuszczenia się żelatyny lub podgrzać w mikrofali. Nie doprowadzać do wrzenia (żelatyna straci swoje właściwości żelujące). Zdjąć z palnika i lekko przestudzić.

W misie miksera umieścić śmietanę kremówkę, serek mascarpone, cukier puder, likier. Zmiksować (końcówki miksera do ubijania białek) do otrzymania jednolitego  i sztywnego kremu.

Do jeszcze lekko ciepłej żelatyny dodać łyżkę kremu śmietankowo - kokosowego, dokładnie rozprowadzić. Dodać kolejne 2 łyżki i znowu wymieszać, obserwując, czy nie ma grudek. Tak zaprawioną żelatynę dodać do reszty kremu i natychmiast zmiksować, do połączenia. Krem podzielić na 4 części - jedna z części trochę większa niż pozostałe (na wierzch).


Formę o wymiarach 23 x 34 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć na nią po kolei: warstwę petitków, dżem z czarnej porzeczki, krem śmietankowo - kokosowy, warstwę petitków, dżem z czarnej porzeczki, krem śmietankowo - kokosowy, warstwę petitków, dżem z czarnej porzeczki, krem śmietankowo - kokosowy, warstwę petitków i ostatnią (grubszą) warstwę kremu. Posypać wiórkami kokosowymi i wstawić do lodówki na  około 5  godzin (herbatniki muszą zmięknąć by ciasto dobrze się kroiło). Kroić na kwadraty, na każdy położyć połowę pralinki raffaello i podawać.
Kaśku

2 komentarze: